Systemy Aktywnej Sprzedaży


Idź do treści

Efektywne sposoby i techniki komunikacji interpersonalnej


Komunikacja
Efektywne sposoby i techniki komunikacji interpersonalnej

Wszystko zostało już powiedziane, ale ponieważ nikt tego nie słucha, wciąż musimy wracać i zaczynać wszystko od nowa” – Andre Gire.

Komunikacja to jeden z podstawowych wymiarów działania człowieka, działania organizacji działania społeczeństwa. To kluczowy obszar powstawania relacji międzyludzkich. Komunikacja w decydujący sposób wpływa na efektywność każdego człowieka, zespołu lub przedsięwzięcia.


Efektywna komunikacja w organizacji buduje zaangażowanie pracowników/pracownic, powoduje zwiększenie ich motywacji i chęć podejmowania się nowych zadań, chęć rozwoju, z drugiej zaś strony, za pomocą skutecznej komunikacji skierowanej na rynek zewnętrzny poprzez wszelkiego rodzaju komunikaty pisemne, ustne kształtujemy wizerunek organizacji oraz budujemy swoje relacje z partnerami i otoczeniem.

Mówi się, że 50% konfliktów i nieporozumień wynika z braku efektywnej komunikacji interpersonalnej. Mówi się: „Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o… problemy z komunikacją!”

Proces komunikacji może przebiegać w jedną stronę (od nadawcy do odbiorcy) jest to komunikacja jednokierunkową. Nadawca nie widzi wtedy reakcji odbiorcy ani nie słyszy jego odpowiedzi. W takiej sytuacji nadawca nie wie, jak został odczytany jego komunikat, czy odbiorca zrozumiał treści, które chciał przekazać. Pełny proces komunikowania się powinien przebiegać w dwóch kierunkach – komunikacja dwukierunkowa. Najpierw nadawca przekazuje swoje informacje, a następnie odbiorca reaguje na nie, przesyłając w kierunku nadawcy informacje zwrotne (przekazuje nadawcy informacje o sposobie zrozumienia znaczenia wiadomości). Wtedy odbiorca staje się nadawcą, a nadawca odbiorcą.

Komunikacja WERBALNA to komunikacja przy użyciu słów, natomiast komunikacja NIEWERBALNA to komunikacja bezsłowna. Do komunikatów werbalnych zalicza się słowa i treści, które się pod nimi kryją. Komunikacja ustna przy użyciu słów stanowi najczęstszy sposób przekazywania informacji między ludźmi.
Skutecznej komunikacji można się nauczyć. Jest to kompetencja, którą pod wpływem ćwiczeń ulega modernizacji, podlega rozwojowi.
Boże, daj mi pogodę ducha, abym godził się z tym, czego zmienić nie mogę, odwagę, abym zmienił to, co zmienić mogę, i mądrość, abym potrafił odróżnić jedno od drugiego” Marek Aureliusz.

Wszystkich którzy zgadzają się z powiedzeniem Marka Aureliusz, wszystkich tych, którzy chcą poznać, rozwijać, doskonalić techniki komunikacji interpersonalnej, a także wszystkich innych zainteresowanych zachęcam do uczestnictwa w ciekawym, nowatorskim i skutecznym warsztatowym szkoleniu
Komunikacja - Efektywne sposoby i techniki komunikacji interpersonalnej.

Trener biznesu
Beata Wiernicka-Bełz




















Start | Terminarz | Oferta | Baza wiedzy | O nas | Kontakt | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego